- Information
Information
FONET introduktion
Abonnementsvilkår
Cookie information
FONET Services
FONET Hosted PBX
Udenlandske telefonnumre
Konference
FONET Netto-Kald
Tankning af din konto
Portering (overflytning) af eksisterende telefonnummer
Overdragelse af konto
Opsætning af IP-telefon
Opsætning af IP-adapter
Opsætning af software telefon
FONET opsætninger og vejledninger
FONET introduktion
FONET BREDBÅNDSTELEFONI
FONET er Fastnet-telefoni med alle de funktioner, du har brug for til en fast lav pris pr. måned, gratis samtaler eller ekstremt lave minutpriser til hele verden!
Dine Fastnet-samtaler foretager du som hos din nuværende leverandør, blot kan du med FONET uden ekstra omkostninger vælge mellem flere kombinationer og selv administrere dine funktioner, så de til enhver tid er tilpasset dit behov.
Alle samtaler til alle globale FONET-abonnenter er gratis!
Så spørger du måske dig selv, hvordan vi nu kan det - Hør blot her:
Samtalerne foretages via dit nuværende eller nytegnede bredbåndsabonnement, som du typisk har hos TDC, Telia, Telenor eller en anden operatør som Fullrate eller din boligforening eller dit El-selskab. Det er i dag også muligt at benytte Mobilbredbånd. Husk dog at undersøge den aktuelle tilgængelighed, hastighed og kvalitet i dit område.
Du kan vælge at overføre dit nuværende telefonnummer, eller du kan få et nyt nummer hos FONET. På denne måde bliver du ringet op på sædvanlig vis.
Køber du en FONET telefonadapter, kan du tilkoble din nuværende telefon, der evt. er trådløs. Du kan også vælge at købe en FONET IP-telefon. Benytter du FONET telefonadapter eller IP-telefon behøver din PC ikke at være tændt!
Dine udgående samtaler, foretager du på samme måde som i dag, blot er de altid gratis til FONET abonnenter. Dine lokale og internationale samtaler kan du foretage til ekstremt lave priser. Den komplette prisliste kan du se på -
pris siden!
Under Mine Sider får du adgang til din private FONET-konto. Her kan du i detaljeret form:
- Se alle dine ind- og ud-gående samtaler.
- Se din konto-saldo.
- Tanke din konto og vælge Auto-tankning.
- Definere dine Kortnumre (0-99).
- Købe tilbehør såsom telefoner og adaptere ekstra telefonnumre og linjer.
Her er 3 typiske eksempler, der fuldt eller delvis også er dækkende for din situation:
1.
Familie med 2 hjemmeboende teenagere.
Vi kende alle situationen, når telefonen ringer, hvem skal nu ta’ den? Eller telefonen er optaget og har været det i den sidste time. Når så regningen dumper ind ad brevsprækken, opstår en livlig diskussion om, hvem der nu har foretaget alle de mange opkald og bemærkninger flyver i luften med – har du nu igen talt med Jesper i flere timer.
Løsningen er selvfølgelig, at alle i familien har sin egen personlige telefon med mulighed for direkte ind- og ud-gående opkald og ikke mindst med hver sin betalingskonto. Ingen penge - ingen opkald.
Og dog - der kan stadig foretages gratis opkald til alle FONET abonnenter!
Alle i familien kan tage deres telefon med på arbejde, i skole eller med på ferie. Opkald kan valgfrit foretages fra en PC, via en USB telefon eller en almindelig telefon tilkoblet en FONET adapter. På rejse kan man gratis foretage opkald via en Internet café.
Har man inviteret naboen, der også har et FONET PLUS-abonnement, på aftenkaffe, kan man gratis benytte telefonen som babysitter.
2.
Seniorægtepar bosiddende i udlandet med børn, familie eller venner i Danmark
Det er for dyrt at holde kontakten på det niveau man gerne vil. Men tegner begge parter et FONET abonnement, kan man gratis ringe sammen lige så ofte og længe man ønsker.
Købes et tilhørende dansk telefonnummer kan andre, der ikke har et FONET PLUS-abonnement, til og med ringe dette nummer til normal dansk minuttakst. Samtalen viderestilles gratis til telefonen i udlandet.
Når man selv foretager opkald, afregnes samtalerne som om man ringer fra Danmark, uanset hvor i verden man befinder sig!
3.
Firma med mange udenlandske kunder
Med priser på 2-10 DKK pr. minut hos de kendte operatører, kan du spare mange penge ved at give medarbejderne en FONET konto. Du kan også vælge at tilslutte en eller flere FONET adaptere til din nuværende telefoncentral.
Knyt dine kunder tættere til dit firma, ved at give dem et FONET PLUS-abonnement. Derved ringer de gratis til firmaet, når de bestiller varer eller skal drøfte et nyt eller igangværende projekt.
Her er en oversigt over de funktioner, der gratis er inkluderet i et FONET PLUS-abonnement:
Samtale funktioner:
Alarm 112
Kortnummervalg (100)
Nummervisning
Banke-På
Parallel-Ring (Ringegruppe)
Telefonsvarer
Viderestilling
Samtale overførsel (omstilling)
Besked levering
Fax (hosted)
Blokering af nummervisning
Personlig Valgmenu med IVR (Telefonsluse)
|
Tillægsfordele:
Behold dit nuværende Fastnet nummer
Ekstremt lave udenlandstakster
Gratis samtaler til alle Globale FONET brugere
Gratis PC ’softphone’
IP -Adapter eller -telefon
To linjer med hvert sit lokalnummer
Til-køb af ekstra linjer og telefonnumre
|
HVORDAN KOMMER JEG IGANG MED FONET BREDBÅNDSTELEFONI?
Det er en forudsætning, at du har Internet adgang. FONET er uafhængig af den leverandør, der leverer dit Internet bredbånd. I Danmark leveres bredbånd typisk via TDC, Telia, Telenor eller en anden operatør som Fullrate eller din boligforening eller dit El-selskab. Det er i dag også muligt at benytte Mobilbredbånd. Husk dog at undersøge den aktuelle tilgængelighed, hastighed og kvalitet i dit område.
Det er ikke nødvendigt, at du har et standard telefoni abonnement, men vær indtil videre opmærksom på, at TDC i deres abonnentsbetingelser har en klausul, der giver dem ret til at opsige og nedlægge din forbindelse til nettet. Flere af de andre bredbåndsoperatører er afhængig af, at du har et telefoni abonnement hos TDC. Du skal i dette tilfælde enten skifte internetudbyder til en der ikke har dette krav, eller få konverteret dit TDC ADSL til et Basis abonnement. Når dette er gjort, vil du kunne opsige dit telefonabonnement og spare denne kvartalsudgift til TDC. TDC stiller ikke krav om, at du skal have tillægstjenester, så husk at opsige alle dine tillægstjenester hos TDC. Samlet kan det være en meget stor månedlig udgiftspost.
Inden du tegner et FONET PLUS-abonnement, bør du overveje, hvordan du ønsker at foretage og modtage dine opkald. Her er en liste over de forskellige muligheder, du kan vælge mellem, og de overvejelser du bør gøre:
- Skal det være så billigt som muligt?
I så fald skal du foretage dine samtaler via din PC ved brug af højtaler og mikrofon, hovedsæt eller en såkaldt USB-telefon. Opkald via din PC kræver, at du installerer et program, der betegnes som en ’Soft-phone’. Et af de mange programmer, der er på markedet, kan du gratis hente på FONET nedenfor - Opsætning af software telefon
Ulempen er, at du kun kan foretage og modtage opkald, når din PC er tændt. Det ekstra strømforbrug, kan du spare ved at købe en FONET IP-telefon eller adapter til din nuværende telefon.
- Skal det være simpelt og på samme måde som via det offentlige telefonnet?
Er det vigtigt for dig, at det foregår, som du er vant til, så skal du vælge FONETs introduktionstilbud. Du får derved 6 måneders PLUS-abonnement, en FONET adapter, hvor du tilslutter din nuværende analoge telefon (ISDN telefoner kan ikke anvendes!). Desuden får du et kreditbeløb på din konto, der svarer til 100 minutters samtaler til et normalt dansk Fastnet nummer.
- Med et FONET abonnement følger 2 linjer med hvert sit FONET telefonnummer. Alle FONET abonnenter kan direkte og gratis ringe disse numre. Opkald til dig fra det offentlige telefonnet skal foretages via dit fastnet telefonnummer, der er tilknyttet din konto. Begge linjer ringer ved indgående samtaler og du besvarer blot samtalen, hvor du befinder dig.
Når du ringer mellem dine telefoner skal du kun indtaste lokalnumret (f.eks. 41234), Du kan med fordel benytte dine Kortnumre, så behøver du kun at taste 2 cifre.
- Du skal være klar over, at du er nødt til at købe en router, hvis du ikke allerede har en. Der er mange fordele ved at installere en router. Bl.a. får du en bedre firewall sikring af din PC og dermed bedre beskyttelse mod utilsigtet adgang til dine personlige data. Under Produkter kan du se, hvilke routere vi anbefaler.
Bestilling af FONET abonnement
Gå ind på
Butik siden, hvor du kan købe et abonnement, eller et introduktions tilbud. Du skal herefter oplyse dit navn, adresse og e-mail adresse og vælge FONET telefonnummer. Du vil herefter se en ordrebekræftelse der blandt andet indeholder dine personlige oplysninger inkl. Konto nummer og adgangskode, det er vigtigt, at du udskriver denne side.
Efter modtaget betaling på FONET’s bankkonto vil du modtage en velkomst e-mail. Herefter har du adgang til "Mine Sider" på FONET portalen.
Din FONET konto er nu aktiv.
Abonnementsvilkår
Abonnementsvilkårne kan læses
her. Ønsker du at fortryde et køb eller læse om vilkårne vedrørende fortrydelse, gøres det
her.
Cookie information
Du kan se vore cookie politik og ændre dit samtykke
her.
FONET Services
Kortnummer Valg
Kortnummer service anvendes, når man ønsker en enklere og hurtigere måde at foretage opkald til de numre man ringer mest til.
Du kan programmere dine Kortnumre ved at gå ind på Mine Sider på
www.fonet.dk. Når du har indtastet dit kontonummer og adgangskode, vælger du Kortnumre.
For hvert 2-cifrede nummer kan du angive navn og det telefonnummer der skal foretages opkald til. Kolonnen for angivelse af e-mail adresse anvendes til fremsendelse af indtalte beskeder til modtageren.
Husk at indlede telefonnumret med 00 og landekode ved opkald til udlandet. Der må ikke være mellemrum i telefonnumret. Du kan med fordel opdele dine Kortnumre i serier såsom børn, familie, venner og arbejde. Der må gerne være tomme Kortnumre mellem serierne.
Når du ønsker at ringe til en person med Kortnummer, løfter du røret og taster det 2-cifrede nummer efterfulgt af #. Herefter bliver numret ringet op på normal vis.
Vis Nummer
Har du en IP-telefon vises numret på den person der ringer, med mindre personen har valgt hemmeligt nummer. Det samme er gældende, hvis du tilslutter en analog telefon med display til en IP-adapter (f.eks. en SPA112).
De der ikke har Vis Nummer kan benytte en anden måde at få den samme information. Ved gå ind på 'Mine Sider' under Forbrug kan man se sine seneste ind- og udgående opkald.
Her kan man også se om der er nogen der har ringet, mens man har været væk fra telefonen (Rød pil til højre hvor indgående samtaletid = 0).
Ved viderestilling af indgående opkald vises nummeret, der er ringet til, ønsker man istedet at få vist nummeret på den der ringer op, skal man kontakte
support@fonet.dk og anmode om denne funktion.
Banke-på
Under en samtale vil du høre en svag afbrudt tone i røret, hvis du får et nyt opkald. Har du en IP-telefon (BT101) vil du kunne se numret på personen der ringer. Du kan så vælge at afslutte den igangværende samtale, lade telefonen ringe og besvare det nye opkald.
Samtaledata og kontobalance
Du kan se dine samtaler ved at gå ind på Mine Sider på
www.fonet.dk. Når du har indtastet dit kontonummer og adgangskode, vælger du Transaktioner.
Du vil blive præsenteret for dine samtaler med angivelse af Dato, Tid, Beskrivelse (Opkald), Opkald Fra og Til, Varighed, Beløb samt Kontobalance.
Husk at beløbet for en samtale indeholder en opkaldsafgift. Hos FONET afregnes samtalerne pr. sekund. Så du er sikker på kun at betale for den tid samtalen har varet!
Det er vigtigt, at du husker at tanke din konto i god tid så den ikke går på 0 kr., hvorved du ikke kan foretage betalingsopkald.
To linjer med hvert sit lokalnummer
Et FONET Plus-abonnement inkludere et telefonnummer og to linjer. Du kan se de to linjer (lokalnumre) og de tilhørende brugernavne (username) og adgangskoder (password) på Mine Sider under Lokalnumre. Når FONET leverer udstyr, er det programmeret til at anvende den første linie. Den anden linie (den der slutter med ’*1’) kan du anvende til en anden adapter eller telefon eller det man kalder en ’softphone’. På
www.fonet.dk kan du hente programmet og installere det på din PC i hjemmet, i sommerhuset eller på arbejdet. Du finder også en vejledning på
www.fonet.dk.
Når du ringer mellem dine telefoner skal du kun indtaste lokalnumret (f.eks. 41234), men du kan med fordel benytte dine Kortnumre, så behøver du kun at taste 2 cifre.
Parallel-Ring
Med et FONET PLUS-abonnement får du 2 linjer. De er som udgangspunkt sat op til at ringe samtidigt, når der ringes på det tilknyttede telefonnummer. Man kan så tage telefonen, der hvor man er. Dette betegnes også som en Ringe-gruppe.
Man kan tilkøbe flere linjer og telefonnumre.
Et firma kan lave en Receptionist ringegruppe. Alle telefonerne i denne gruppe vil ringe, når der ringes på firmaets hovednummer. Den person der er fri besvarer telefonen og de øvrige vil stoppe med at ringe. Ringes der igen ringer alle linjer der ikke er optaget.
Telefonsvarer
Telefonsvarer kan administreres via 'Mine Sider'.
Her finder du en
FONET Telefonsvarer vejledning.
Viderestilling
Med FONETs viderestilling får du et effektivt og fleksibelt værktøj til at administrere dine indgående opkald, der også betegnes som Tilringning, via ’Mine Sider’ og/eller din telefon.
Du kan definere hvorledes du ønsker dine tilringninger håndteret i forskellige situationer kaldet
hændelser, der er navngivet og prioriteret således:
- Altid
- Forstyr ikke
- Ingen forbindelse (ingen kontakt til telefonen via nettet)
- Optaget
- Ingen svar
Du kan sikre dig ALDRIG at miste dine indgående opkald ved at definere en Viderestilling, når dit internet er nede.
Her finder du en
FONET Viderestilling vejledning.
Besked levering
Du kan give en besked til en person uden at forstyre vedkommende.
Du skal benytte dine Kortnumre (00-99). Det kræves at en e-mail adresse er defineret.
Du fremsender en besked til personen, ved at løfte røret og taste f.eks. 00*#. Herefter hører du en kort tone. Du indtaler beskeden og lægger blot på.
Den indtalte besked vil så blive fremsendt som en vedhæftet wav-fil til personens mailboks.
Fax
FONET tilbyder nu hosted Fax service.
Du skal blot tilkøbe et Fax-telefonnummer til din konto. Du vil så modtage dine fax via vedhæftet pdf-dokument til din mail-adresse.
Du kan også sende en fax fra din PC via en fax-driver, der leveres gratis af FONET. Prisen for at sende en fax er den gældende samtale minutpris.
Ønsker du denne service, skal du at sende en mail til
salg@fonet.dk.
Her finder du en
FONET Fax vejledning.
FONET Hosted PBX system
Vores Hosted PBX system leverer integreret erhvervstelefoni til både små og store firmaer, også hvis firmaet er geografisk opdelt.
Den store service portefølje udbygges løbende, og modulariteten gør det muligt at begynde på et basalt serviceniveau og langsomt og kontrolleret udbygge funktionerne, så de til en hver tid er tilpasset firmaets behov og vækst. Kompleksiteten kan blive høj, så man bør hele tiden have fokus på intuitiv brugervenlighed, og ved ændring i opsætningen bør der foretages en udførlig test.
Fonets systemer er baseret på Open Source og er designet, udviklet og installeret så de giver driftssikkerhed på niveau eller bedre end det traditionelle telefonnet. Ved valg af de rette kvalitetstelefoner kan Fonet sikre en talekvalitet på HD niveau.
Du finder uddybende information i dokumentet
Hosted PBX.
Kontakt
salg@fonet.dk hvis du har behov for mere information, har konkrete behov eller spørgsmål.
Udenlanske
Hvis du ønsker at pleje eller opbygge en kundebase uden for Danmark, kan det være en stor hjælp med udenlanske telefonnumre. Fonet kan levere
udenlandske numre i 59 lande.
Konference
Fonet tilbyder gratis telefonkonference. Ring på
2599 8877 og indtast et selvvalgt konferencenummer. Numret benyttes af alle, der skal deltage.
Denne service kan benyttes, selvom du ikke er Fonet abonnent!
Ønsker man at afholde en telefonkonference, sender den ansvarlige person typisk en mail til deltagerne og oplyser: Dato/tid, emne, konference numret 2599 8877 samt den selvvalgte kode.
Det anbefales, at den ansvarlige anvender sit personlige telefonnummer som kode.
Når der ringes på 2599 8877 vil man blive bedt om at taste en kode efterfulgt af #. Den første person vil høre beskeden, at man er den første og derefter hører vente-musik. Den efterfølgende vil taste koden og høre en besked, der angiver, hvor mange der er i konferencen, hvorefter man bliver koblet direkte ind i konferencen.
Personerne på konferencen vil høre en kort tone, når personer stilles ind i konferencen eller forlader den.
Når alle har forladt konferencen nedlægges den automatisk.
Bemærk:
Fonet abonnenter ringer gratis til 2599 8877.
Er du ikke abonnent hos Fonet, koster det minuttaksten hos den tele-operatør du anvender.
Har du et Flat-rate abonnement vil det være gratis at benytte Fonet Konference.
Hvis nogle deltagere foretrækker engelske menuer, kan de i stedet ringe ind på 2599 8878.
FONET Netto-Kald
FONET tilbyder nu billig telefoni til ALLE telefonabonnenter i Danmark!
Med bredbåndstelefoni fra FONET sparer du mange penge.
FONETs Plus-abonnement inkluderer Netto-Kald, der giver muligheden for at foretage billige opkald til udlandet via din mobil- eller stue-telefon.
Har du ikke bredbånd, men blot ønsker at kunne ringe billigt fra din mobil- eller stue-telefon kan du tegne et separat Netto-Kald-abonnement.
Bemærk at Netto-Kald kun kan anvendes fra telefoner, der ikke benytter hemmeligt nummer.
FONETs Netto-Kald giver dig ekstremt lave minutpriser!
Alle mobil- og fastnet-abonnenter i Danmark kan nu ringe ekstremt billigt.
Den komplette prisliste kan du se på -
pris siden!
Husk at lægge din operatørs minutpris til dansk fastnet til FONETs priser.
Du kan dog også have et flatrate abonnement, så opkaldet til 77342222 er gratis. Opkaldet vil derfor kun koste det FONET tager til det pågældende land.
Check selv!
Du kan foretage dine opkald på følgende måder:
- Opkald til vilkårligt nummer.
Du ringer FONETs Netto nummer: 7734 2222. Dit telefonnummer bliver automatisk fremsendt, og du skal blot taste din personlige kode på 4 cifre. Herefter taster du telefonnumret du ønsker at ringe til efterfulgt af #.
På www.fonet.dk kan du til enhver tid se alle dine opkald og kontobalancen.
-
Med personlig kortnummervalg.
Du ringer FONETs Netto nummer: 7734 2222. Dit telefonnummer bliver automatisk fremsendt, og du skal blot taste din personlige kode på 4 cifre. Herefter taster du de 2 cifre der vælger det nummer du ønsker at ringe til. Det vil sige, at du ved kun at taste 6 cifre, kan ringe til hvilket som helst nummer i verden. Dine kortnumre (00-99) kan du frit programmere via din personlige side på www.fonet.dk. Her kan du også til enhver tid se alle dine opkald og kontobalancen.
-
Opkald via din mobils navnebog
Sæt din telefon op så den fremsender dit telefonnummer.
Ved at benytte navnebogen i din mobil foretages dine opkald som du plejer. Vælg personens navn og tryk på opkald.
-
Opkald til numre der ikke er i din navnebog:
Du programmerer et navn der hedder FONET med opkald til 77342222pkkkk, se forklaring nedenfor. Ved opkald vil du høre en klartone, når du skal indtaste det nummer du ønsker at ringe til afsluttet med #.
-
Opkald til personer der er i din navnebog:
Du indlægger en ny person i din navnebog med følgende nummer: 77342222,kkkknnnnnnnn#.
, = pause, kkkk = din pin kode og nnnnnnnn = det telefonnummer der skal ringes til.
Har du defineret personens telefonnummer i dine FONET Kortnumre, kan nnnnnnnn = erstattes af det 2-cifrede kortnummer.
Husk at opkald til udlandet skal starte med 00 efterfulgt af landekode og telefonnummer.
Aktivering og konfigurering af dit Netto-Kald.
Du kan åbne din konto for anvendelsen af denne funktion fra ét eller flere danske telefonnumre.
Via www.fonet.dk går du ind på Mine Sider med dit personlige kontonummer og adgangskode. Herefter vælger du Netto-Kald. Du får så følgende instruktion og muligheder:
Du har nedenstående telefonnumre knyttet til din konto.
Hvis du vil tilføje et telefonnummer så klik på "Nyt nummer",
hvis du vil slette eller ændre opsætningen af et telefonnummer skal du klikke på telefonnummeret.
Telefonnummer | Pin kode | Status |
22222222 | 3475 | Aktiv |
Nyt nummer | | |
Tankning af din konto
Du kan tanke din konto til samtaler online via Dankort og VISA/Dankort. Du kan med fordel tilmelde dig Auto-tankning. Denne service er gratis.
Du kan også vælge at tanke din konto ved at indsætte et beløb på FONETs bankkonto:
Reg.: 2380 - Konto: 6279151842
Husk at angive dit FONET telefonnummer eller kontonummer samt teksten: tankning.
Bemærk at det ved bankoverførsel kan tage 1-3 dage at få udført en tankning!
Når tankningen er udført, vil du pr. mail modtage en kvittering.
Portering (overflytning) af eksisterende telefonnummer
FONET tilbyder Portering (overflytning) af dit eksisterende telefonnummer.
Betingelserne på dit nuværende abonnement er operatørafhængigt, og du skal være opmærksom på at flere selskaber kræver, at du har et fastnet abonnement (Basislinie), når du har ADSL abonnement. Der er dog flere Kabel TV, Antenneforeninger og nogle Internet Udbydere, der ikke stiller samme krav.
Husk at spørge dit nuværende selskab om deres betingelser FØR du anmoder om portering af dit telefonnummer!
Du kan måske med fordel flytte dit ADSL abonnement til et af de selskaber, der ikke stiller dette krav, og derved spare det månedlige gebyr på en basislinie. Du skal huske at få flyttet dit ADSL abonnement, før du anmoder om portering af dit telefonnummer.
Anvend følgende fremgangsmåde, så du undgår at stå uden telefon:
Når du køber et FONET PLUS-abonnement i Butikken, skal du vælge et telefonnummer, uanset at du ønsker at portere dit nuværende nummer. Porteringen kan i dag foregå fra dag-til-dag. Blot skal du være opmærksomt på, at du skal betale den afgivende operatør i en evt. bindingsperiode. Du kan derfor vælge at flytningen først skal ske efter bindingsperioden er udløbet. Ved købet af et Fonet abonnement valgte du et nummer, det anvendes indtil porteringen er udført, hvorefter det valgte nummer på anmodning kan udgå.
Teleselskaberne stiller krav om skriftlig dokumentation med underskrift før en portering kan udføres.
Du skal derfor hente en af formularerne:
Portering af fastnet numre:
Portering.pdf eller
Portering.doc
Portering af mobil numre:
MobilPortering.pdf eller
MobilPortering.doc
Du skal udskrive blanketten, udfylde den nødvendige information og fremsende som pdf-dokument til
salg@fonet.dk eller sende den med posten eller faxe iht. de opgivne oplysninger på blanketten.
Når vi kender datoen på din portering, sender vi dig en mail.
Når porteringen er udført modtager du en mail. Du skal for en sikkerheds skyld undersøge om abonnementet hos din tidligere operatør er opsagt. Er dette ikke tilfældet, skal du selv foretage en skriftlig opsigelse eller gøre det via internettet.
Overdragelse af konto
Du kan overdrage ejendomsretten over en konto til en anden person eller et firma, ved at udfylde en overdragelsesfuldmagt
Overdragelse.pdf eller
Overdragelse.doc.
Du skal udskrive formularen, udfylde den og derefter skanne den og sende dokumentet til
salg@fonet.dk eller sende den med posten eller faxe iht. de opgivne oplysninger på blanketten.
Opsætning af IP-telefon
Vælger du at benytte de udvidede funktioner, som en FONET IP-telefon giver, vil en Grandstream BT101 telefon have følgende konfiguration:
Opsætning af Grandstream BT101
Telefonens manual finder du på følgende link:
Grandstream BT101 manual
Her kan du læse, hvordan du installerer telefonen og aflæser dens IP-adresse. Du kan verificere dens konfiguration ved at indtaste følgende i din browser: https://IP-adresse
Du vil da få et Login vindue, hvor du skriver: admin. Hvorefter du ser nedenstående konfigureringstabel. Verificer at den indeholder dine personlige data. Kører du med fast IP-adresse skal du ændre opsætningen og indtaste IP address og Sub Mask.
Her finder du en
FONET opsætning til en Linksys SPA921 IP-telefon.
Opsætning af IP-adapter
Vælger du at benytte din nuværende telefon, der måske er en trådløs DECT telefon, vil den fremsendte ATA-286 adapter have følgende konfiguration:
Opsætning af Grandstream ATA286
Adapterens manual finder du på følgende link:
Grandstream ATA-286 manual
Her kan du læse, hvordan du installerer adapteren og aflæser dens IP-adresse. Du kan verificere dens konfiguration ved at indtaste følgende i din browser: http://IP-adresse
Du vil da få et Login vindue, hvor du skriver: admin.
Du vil da se den ovenstående konfigureringstabel under IP-telefon BT101. Verificer at den indeholder dine personlige data. Kører du med fast IP-adresse skal du ændre opsætningen og indtaste IP address og Sub Mask.
Benytter du en PAP2T adapter skal du benytte følgende
FONET opsætning af Linksys PAP2T.
Opsætning af software telefon
Ønsker du at foretage dine samtaler via din PC ved brug af højtaler og mikrofon, hovedsæt eller en såkaldt USB-telefon kræver det, at du installerer et program, der betegnes som en ’soft-phone’.
Der findes mange gratis programmer på markedet. Se nogle eksempler nedenfor.
Da programmerne ikke er udviklet af FONET, kan vi ikke give nogen garanti og support til anvendelsen.
Bemærk
Ved opkald via ’soft-phone’ skal telefonnumret ikke afsluttes med #.
Vær opmærksom på, at hvis din PC et tilsluttet et netværk med fx en Linksys VoIP-adapter, må ’soft-phonen’ og din adapter ikke have samme SIP-portnummer (5060).
Den må heller ikke benytte en SIP login, der allerede er i brug.
Zoiper
Denne ’soft-phone’ meget hurtigt og intuitivt opsat. Den understøtter både IAX og SIP protokollerne samt licensfri codecs som fx. iLBC, der giver et meget lavt båndbreddeforbrug samt en god kvalitet.
Programmet kan hentes hos
Zoiper.
Vælger du at benytte Zoiper skal denne konfiguration benyttes:
Fonet opsætning af Zoiper
X-lite/Bria Solo Free
Denne ’soft-phone’ har mange indstillingsmuligheder og funktioner, men er derfor også mere kompliceret at opsætte.
Programmet kan hentes hos
CounterPath.
Vælger du at benytte X-lite skal denne konfiguration benyttes:
Fonet opsætning af Xlite.
FONET opsætninger og vejledninger
Herunder finder du diverse beskrivelser, opsætninger og vejledninger.
FONET Menu vejledning.
FONET Telefonsvarer vejledning.
FONET Viderestilling vejledning.
FONET Tidsplan vejledning.
Vejledning i dynamisk skift af A-numre
FONET Specialbeskeder.
FONET Fax vejledning.
FONET VISTA vejledning (af-)installation af FONET FAX.
FONET peering via SIPBroker.
Billig opkald fra udlandet til FONET abonnenter.
Opsætning af Cisco SPA112.
Opsætning af Cisco SPA122.
Opsætning af Siemens Gigaset 450 IP-telefon.
Opsætning af Grandstream GXP2020.
Opsætning af WIP330.
Opsætning af Acrobits SIP applikation til Iphone.
SIP opsætning af mobiltelefon VOIP via WiFI LAN.
Opsætning af Grandstream BT101.
Opsætning af Linksys SPA921.
Opsætning at Linksys PAP2T.
Opsætning at Linksys SPA2102.
Opsætning at Linksys RTP31P2 og WRT54GP2.
Opsætning at FRITZbox.
Opsætning af IP-telefon på FRITZbox WLAN 7270 SIP-proxy.
Opsætning af Zoiper.
Opsætning af Xlite.
Opsætning af D-link DVG-G1402.
Indstilling af PAP2T forbundet til alarmanlæg.
Korrektion til Zyxel routere fra bla. Cybercity og Fullrate.
opsætningen af en CyberCity Router Zyxel 2602R-61.
Korrektion til Profiber RTP300.
Test af dit Internet.
Top